De Columbiaan EYOF 2015 Tbilisi

Op naar die eerste medaille!!!

We voelen het eigenlijk allemaal. Vanavond moet het gaan gebeuren. Iedereen heeft er zin in. Nyls zelf heeft er zin in. Die medaille gaan we binnenslepen! Maar voor Nyls aan de beurt is, hebben we eerst 2 andere starts te gaan. En Claire sluit de avond daarna nog af.

Als opening van de avond hebben we LouLou haar finale op de 200 Rug. Ze zwemt een hele nette 2:22.69 en wordt daarmee 7de. Waar ze bij de 100m nog vol de lijn raakte, zwemt ze nu vol vertrouwen een hele mooie en nette race.

Rosey had zich vanmorgen geplaatst voor de halve finale op de 100 School.Ze weet haar tijd uit de series met 0:00.14 te verbeteren naar 1:15.30 en eindigt daarmee als 12de. Geen finale plaats voor haar.

En dan begint er hier en daar wat nerveus gewiebel. Nyls mag zich klaar gaan maken voor zijn finale op de 50 Vrij. Eerst zitten er nog wat prijsuitreikingen tussen. Nou de volksliederen hebben nog nooit zo lang geduurd. Wij zijn er klaar voor, de tribune zit vol. Kom maar op!!

Ze zijn allemaal goed weg en op 25 meter ligt iedereen nog op een lijn. Dan is het tijd voor Nyls. Hij plaatst een kleine versnelling en op een meter of 10 van de kant staan wij allemaal al te springen en te juichen. Dat Wilhelmus gaat zo klinken, dat kan niet meer stuk!!

Met 0:23.26 verbreekt hij zijn eigen PR en daarmee het Nationale Record en tevens zwemt hij het eerste zwemgoud binnen. Na 3x goud bij de Atletiek is het feest nu bij ons en feest is het!

Hier en daar wordt een traantje gelaten, de laatste zenuwen verlaten de lijven en er wordt een paar keer heel opgelucht ademgehaald. Hij stond er zo goed voor, maar dan moet je het ook nog maar even doen. Als een ware kampioen houdt hij zijn hoofd koel, oké misschien met een beetje hulp van een emmer water vlak voor de start, maar hij flikt het toch maar mooi.

Van harte gefeliciteerd uiteraard aan paps en mams en de oh zo trotste broer Tim en niet te vergeten Nyls zijn trainer Marco. Top prestatie!!!

Weer heel even terugschakelen en Claire met z’n allen door haar 200 Wissel finale trekken. Ook Claire is enthousiast door de medaille van Nyls en kleunt er volle bak in. Zed lijkt het heel goed vol te kunnen houden en lift mee op de positive vibe, maar na 150m wordt het toch iets te veel. Op de laatste 50m moet ze een enkeling voorbij laten gaan. Maar met 2:21.62 verbetert ze zichzelf met ruim anderhalve seconde vergeleken met vanmorgen.

Wij maken ons op voor het Wilhelmus! En geloof me, dat gaat klinken straks. Daarna duiken we de stad is, want dit moet natuurlijk gevierd gaan worden!

Proost!!

Jolanda

Gefeliciteerd! Top!

bernadette

Mooi verteld Bregje. Super om het zo te kunnen volgen. Heel veel plezier en de groetjes aan al die kanjers.????

Ria

Zo die medaille is binnen. Gefeliciteerd allemaal!
Leuk om jullie zo te kunnen volgen, gisteravond storing in ons netwerk en lees het daaom pas vandaag!

Loes

Erg leuk om het zo te kunnen volgen! Veel succes en natuurlijk ook heel veel plezier.
Groetjes aan jullie allemaal.