De Columbiaan EYOF 2015 Tbilisi

Ochtendsessie dag 3

Na een nacht even lekker een beetje bijslapen, sta je toch een klein beetje onrustig op. Hoe zal het vandaag gaan met de tijdregistratie? Klopt het vandaag allemaal wel?

In het bad wordt in ieder geval snel duidelijk dat LouLou gisteren 4e is geworden, dat wordt in ieder geval zo uitgelegd. De officiële uitslag heb ik nog steeds niet gezien. De tijdregistratie lijkt in ieder geval weer naar behoren te werken, dus we proberen er weer vertrouwen in te hebben. Flink wat Nederlanders weer te gaan vandaag.

Onze Holland fan is ook weer aanwezig. Gisteren niet verteld, maar er is hier een Georgiër van midden veertig die helemaal GEK is van Holland. Is hij ooit in Holland geweest: nooit. En gezien zijn leef omstandigheden, zal hij er ook nooit gaan komen.

Hij heeft “Holland”, “Van Basten” en “Bergkamp” op zijn armen getatoeëerd staan. Loopt rond met een plakboek helemaal vol met Nederlandse (ex)sporters. Hij kent er eerlijk waar meer dan ik!! Geen idee hoe hij in het echt heet, maar hij verdient een mooie Hollandse naam, bij deze: Henk.

Rosey opent de dag voor ons met een 100 School. Ze zwemt een 1:15,44 en wordt 6e in de serie. Ze zwemt hiermee een kleine seconde boven haar inschrijftijd van 1:14,41.

Volgende serie is aan Claire, die straks ook nog een 200 Wissel moet zwemmen. Met 1:15,96 wordt ze 4e in de serie en zit ook zij wat boven haar tijd van 1:14,48.

Na de 100 School volgt de 200 Rug voor de meiden. LouLou en Indy gaan daar strijden om een finale plaats. Ingeschreven met respectievelijk 2:20,14 en 2:20,58 en in ons achterhoofd dat er maar 1 door mag, kan dat nog spannend worden!

De 2:21,83 van LouLou blijkt voldoende te zijn. De 2:24,07 van Indy is niet voldoende en LouLou weet zich verzekerd van de finale.

Dan tijd voor de mannen, nou ja, man. Jelle maakt zich klaar voor een 200 Wissel. Een finaleplaats lijkt niet haalbaar, dus we hopen op een mooie tijd en een persoonlijk record. Hij opent rustig op de vlinder om daarna vanaf de rug het veld aan te voeren in zijn serie.

Met 2:11,97 zwemt hij ongeveer een halve seconde van zijn persoonlijk record af. Voor de finale is het niet genoeg.

Niamh had een tegenvallende eerste dag, maar haar 800 gister was goed, dus we hopen dat ze er weer een beetje vertrouwen in heeft.

Tot aan de 300 meter ligt ze achter op haar schema van de 800 meter. Echt goed ziet het er dus niet uit. Ze weet er nog wel een eindsprint uit te halen maar de 4:31 is zeker niet wat ze hiervan gehoopt had.

Dan komt Daan op de 200 School voor de mannen weer aan de beurt. Hij opent heel netjes, gaat mooi mee, maar de laatste 100 lijkt hij niet helemaal meer mee te komen. Met 2:27,62 zit hij wel een stukje boven zijn PR.

Wij willen graag nog een keer echt juichen en geven onze meiden op de 200 wissel nog de laatste klanken van onze stemmen. Hier en daar begint het inmiddels goed schor te klinken. Tijd voor een borrel dus!

Storm en Claire sluiten deze sessie af. De 2:31,23 van Storm is wat boven haar tijd. Ook Claire blijft er met 2:23,07 bijna een seconde boven. Maar na nog twee hele spannende series weet Claire zich wel geplaatst voor de finale!

Het zwemmen zit er voor de ochtend op, dus we schuifelen door de heerlijk gekoelde turnhal binnen voor de team wedstrijd bij de dames! Henk gaat uiteraard met ons mee!

Go Holland!!

Wanneer we net binnen zijn komen de dames oplopen. Ze beginnen op brug, dan vloer, balk en paard (als het inderdaad allemaal zo heet).

Ik kan een heel verslag uitbrengen, maar weet er echt te weinig van. Het eerste meisje (Spruijtenburg) op de brug doet het volgens mij best goed. Ze haalt 12.250 punten. Het tweede meisje slaat echt heel hard op de lage kant van de brug. Dat ding zal ongetwijfeld een andere naam hebben. Het laatste meisje (Polderman) doet het ook netjes. Er valt zoveel te zien dat ik ook veel aan scores en punten heb gemist.

Ondanks dat deze hal gekoeld wordt, krijg ik het hier dus echt bloedheet van. Al dat gepriegel op zo’n balk, dan gaat er weer ergens een plat op haar gezicht op de vloer en/of het paard. Je moet het allemaal maar kunnen en durven.

Ook Pieter, de Chef de Mission komt even bij het turnen kijken. Wij wijzen Henk waar hij zit en hij wordt er meteen helemaal stil van. We hebben allemaal al minimaal 10 foto’s van Pieter bij hem moeten bekijken, maar daar is hij dan hoor! Wij sporen hem aan om een handtekening te gaan halen, maar dat durft hij echt niet.

Yolanda laat het er niet bij zitten en sleept hem mee naar Pieter. Pieter vindt het alleen maar leuk. Henk staat helemaal te trillen op zijn benen en kan bijna niet stoppen met het knuffelen van Pieter. Er worden natuurlijk foto’s gemaakt en handtekeningen uitgedeeld.

Glunderend van oor tot oor komt hij weer bij ons terug. Hij heeft de tranen in zijn ogen staan van blijdschap. Wat een schat, je zou hem bijna in je koffer mee naar huis willen nemen.

Even terug richting hotel om even op te frissen en op te laden. Vanaf vandaag beginnen de avondsessies een half uurtje later, dus 17:30 lokale tijd zullen we er allemaal weer klaar voor zijn!

awmzwaneveld@hotmail.com

Mooie verhalen hoor Bregje! Succes voor iedereen daar en "have fun"!!

marco dobbe

Mooi Bregje! Met zo'n uitgebreid verslag zijn wij er ook een beetje bij. TOP

Marcelle van Wieringen

Leuke verhalen Bregje! Succes verder en hou ons op de hoogte!

Rosali

Heel leuk om het zo te kunnen volgen. Hopelijk verloopt nu alles naar behoren. Wat je ook eigenlijk wel verwacht van z'n toernooi. Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal. Stiekem kijk ik ook steeds op de EYOF site. We hebben toch lekker vakantie. Ciao.