De Columbiaan EYOF 2015 Tbilisi

David Gareji

Vanmorgen eerst even de kaartjes (armbandjes) voor de openingsceremonie opgehaald en naar een hotel gebracht waar veel ouders zitten. Door de storm hebben veel vluchten wat vertraging, dus vandaar dat ik de kaartjes even gehaald heb.

Daarna snel door naar David Gareji, nou ja snel... Het was een flink lange rit, van iets meer dan 2 uur. Maar onderweg zie je weer een heel ander landschap. Dit keer veel meer de woestijn in. En met woestijn komt hitte!!!

Uiteraard weer fantastisch gepland, komen we daar rond 12:30 aan. Lasha had me al gewaarschuwd. De klim is de moeite waard, hij is niet heel lang, ongeveer een kilometer pad, maar wel echt heel steil. Nou, daar is geen woord aan gelogen...

Het is zo ingenieus gemaakt allemaal, dat je je bijna niet kunt voorstellen dat dit zoveel jaar geleden allemaal is ontstaan. Het is ontstaan in de 6eeeuw door monniken. Het is daarna, vooral ook in de Sovjet tijd niet gebruikt, maar schijnt weer in gebruik te zijn, al kon ik daar niets van zien.

Eerst even rustig “beneden” het klooster bekeken en me daarna maar aan de klim gewaagd. Met genoeg pauzes kom je een heel eind en ik heb een hoop geleerd op Kazbegi. Moet wel zeggen dat mijn bovenbenen echt smeekten om om te draaien, maar mijn kuiten kwamen daar weer tegen in opstand.

Ik keek overigens een beetje vreemd op toen ik ergens bijna boven ineens Azerbeidzjaanse grenscontrole tegen kwam. Het complex ligt deels in Azerbeidzjan. Dat wist ik niet. Wist wel dat het dicht bij de grens was!

Uitzicht van boven is geweldig. De zon was zo scherp, dat ik echt niet kon zien wat ik op de foto aan het zetten was, dus lang niet alles is scherp. Voor de echte “die hards” zal ik die thuis nog wel laten zien. Kan sowieso maar een klein deel van alle foto’s online gooien.

Nog wat overstekend wild gezien. Dit keer een dikke vette slang, die vlak langs me kroop, maar aan zijn gezicht te zien, was ik een te gemakkelijke prooi zo halverwege die helling, dus onder zijn niveau. Geen enkel probleem mee, Pie!

Mijn bijna 2 liter water die ik bij me had zijn inmiddels op en dan wordt het tijd om naar beneden te gaan. Immers nog ruim 2 uur in de auto en vanavond op tijd terug zijn voor de openingsceremonie.

Ook daarvan komt uiteraard een verslag, maar die zal ik vanavond even apart online zetten. Hopelijk met wat filmpjes van doe ze trots het stadion binnen komen lopen!!!

Zin in!! EYOF gaat nu echt beginnen!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!